Opblaaspop

15 September, 2011

Zelf hadden we het al eens aangehaald, maar onlangs verscheen er weer een blogartikel over het fenomeen gecertificeerde social media managers.

Blijkbaar voelde een van de initiators van dit fenomeen, een zelfbenoemde expert, zich aangesproken en ging vol in discussie op Twitter. In die discussie vermeed hij telkens de inhoud en bleef hij om de hete brij heen draaien. Namelijk dat die certificering een wassen neus is. De dag erna bekende hij overigens openlijk op Twitter dat het niet meer is dan een certificaat van deelname…

Hij gaf zelfs aan dat hij door alle aantijgingen in de Twitter discussie klanten aan het kwijtraken was. Dat zou, volgens hem, de schuld zijn van diegenen met wie hij in discussie was.

Laat dat nu precies het punt zijn waarop hij liet zien helemaal geen ene reet van social media te snappen.

Hij ziet niet in dat hij klanten aan het verliezen is door zijn eigen profilering in de discussie. Een tooltje kunnen bedienen betekent bij lange na nog niet dat je weet hoe de hazen lopen in het social media landschap.

Een tergend voorbeeld zoals er helaas zo veel zijn. Zogenaamde experts die de knoppen van het tool wel kennen maar de kracht noch de impact ervan bevatten.

Is een beetje als oefenen op je opblaaspop en dan denken dat je Don Juan bent.

 

{ 2 comments… read them below or add one }

manoah September 17, 2011 at 11:42

Blogpost in de categorie “Ik weet het het best en de rest zijn prutsers” +1

Reply

karin r. September 17, 2011 at 19:19

daarom haat ik woorden als expert en specialist.

Reply

Leave a Comment

{ 4 trackbacks }

Previous post:

Next post: